Autohandelaar Rotterdam  thumbnail

Autohandelaar Rotterdam

Published Feb 08, 24
7 min read

Een voertuig met beroepsplaat mag wel uitgeleend worden voor een demonstratie -bij bijvoorbeeld een potentiële klant- maar dan enkel -en dat si belangrijk- als het voertuig wel in orde is met de technische keuring - autohandelaar hengelo. Het uitlenen is beperkt in duur, met name maximum zeven kalenderdagen en een attest waarbij het gebruik wordt toegelaten, moet zich in de auto bevinden

Met de beroepsplaat kan het bedrijf naar de technische keuring met een auto die eigendom is van een derde. Zoiets kan bijvoorbeeld niet met een handelaarsplaat. Subtiele maar belangrijke verschillen, Het verschil tussen een handelaarsplaat en een beroepsplaat lijkt subtiel. Belangrijk is evenwel dat een beroepsplaat bedoeld is voor carrosserie- of garagebedrijven om een aantal formaliteiten uit te voeren zoals de levering van het voertuig, de verplaatsing van het voertuig nodig voor een herstelling, de controle van het voertuig bij wijze van een proefrit na een herstelling.

Nog een belangrijke beperking is dat een beroepsplaat enkel in België is toegelaten (autohandelaar hengelo). De beroepsplaat mag op één en hetzelfde voertuig slechts gedurende acht dagen worden gebruikt maar die dagen hoeven niet op elkaar te volgen. Wie nog meer informatie wil over deze materie kan uiteraard ook het Belgisch Staatsblad van 11 februari 2022 raadplegen

Zijn kijk op de motorhomemarkt en het potentieel verbaasde ons niets. autohandelaar hengelo. Want deze markt is mede dankzij Covid aan een heuse remonte bezig. Het aantal nieuwe inschrijvingen van mobilhomes of campers in Europa steeg met 13,2 procent en bereikte een nieuw record van 181. 299 voertuigen. Dit is het vijfde recordjaar op rij voor de sector

Er rijden nu al miljoenen van deze voertuigen op de Europese wegen. Voertuigen die vroeg of laat zullen moeten worden onderhouden of gerepareerd. Een aantrekkelijke markt die garages kunnen aanboren met beheersbare investeringen in werkplaatsapparatuur. TMD Friction heeft dit goed begrepen en biedt onafhankelijke werkplaatsen met haar Textar-merk de juiste reserveonderdelen voor onderhoud en reparatie in dit nieuwe segment.

Autohandelaar Deurne

Door camperreparaties specifiek te plannen in de rustigerewintermaanden, kunnen ook de maanden met een lage omloopsnelheid gemakkelijk worden overbrugd (autohandelaar hengelo). Dit betekent dat de lucratieve opdrachten niet vallen tijdens het bandenwisselseizoen, dat toch al erg druk is. INTERVIEWVeiligheid Veiligheidsrelevante onderdelen zoals banden, asonderdelen en remmen worden in mobilhomes, kampeerbussen en bestelwagens blootgesteld aan hoge belastingen; en niet alleen tijdens het rijden, maar ook door langere periodes van stilstand

De gebruikte onderdelen moeten daarom een zekere veiligheidsreserve hebben. TMD Friction en het merk Textar investeert veel tijd en budget in het ontwikkelen van een veilige remvoering - van de juiste compound tot uitgebreide tests op testbanken en wegproeven (autohandelaar hengelo). Om maximale remveiligheid te garanderen, bijvoorbeeld in de OE sector, worden alleen zelf ontwikkelde formules gebruikt van maximaal 43 grondstoffen die precies zijn afgestemd op het betreffende voertuig en zijn remsysteem

Onderdelenjungle TMD Friction ziet in de grote verscheidenheid aan onderdelen - als gevolg van de verschillende tonnages en typen aandrijflijnen - een van de grootste uitdagingen voor werkplaatsen - autohandelaar hengelo. Om ervoor te zorgen dat de werkplaats het overzicht niet verliest en snel het juiste onderdeel kan vinden in de gemeenschappelijke catalogusplatforms, heeft men bij TMD Friction een zeer uitgebreide en overzichtelijk database voorzien

In de praktijk lukt dat echter slechts gedeeltelijk, duiken er altijd onverwachte en onbekende factoren op, waardoor overschotten ontstaan die voor ons interessant zijn”. ‘Overschotten’ is een relatief begrip, want Quadriga Car Retail NV kocht bij gelegenheid partijen tot zelfs 1200 auto’s. Dat kan elk merk en elk model zijn, voor zover de transactie van de partij de moeite loont, lees voldoende winstgevend is.

Daar controleren we de auto’s voor we ze doorverkopen en checken dat deze wel degelijk conform zijn aan de door ons bestelde configuraties” - autohandelaar hengelo. In het verleden werden ook wel eens een partijen gekocht zonder Europese homologatie, die Quadriga Car Retail NV dan zelf heeft aangepast conform de wetgeving alsook het regelen van een éénmalige homologatie

Jumbo Twijfels Autohandelaar

Versnippering is daarbij één van de gevaren. “Indien wij de wagens per stuk zouden doorverkopen via websites, worden we virtueel concurrent van onze eigen klanten, wat niet onze bedoeling is” verduidelijkt Geoffrey Heyninck. autohandelaar hengelo. “Dat laat marges krimpen en zou de markt in een neerwaartse spiraal duwen. Wat we ook doen is verkoop van partijen aan verhuurbedrijven met een gegarandeerde buyback door ons

Het merendeel van de verkochte wagens hebben in principe ‘0-kilometer’ op de teller, maar het gaat vaak om eendags inschrijvingen door merken om hun marktaandeel kunstmatig op te krikken. De globale aanwezigheid van Quadriga Car Retail NV maakt het mogelijk om de huidige tekorten en achterstanden bij de autoproductie in Europaenigszins uit te vlakken.

“We zijn zeker geen tegenstander van elektrische auto’s, hebben ook al een aantal partijen ver-handeld, maar zien een veralgemeende elektrificatie als niet realistisch en duurzaam op lange termijn” commentarieert Geoffrey Heyninck (autohandelaar hengelo). “De elektrische auto wordt Europees geforceerd - en dan nog met uiteenlopend enthousiasme per land - maar is zeker nog geen mondiaal gegeven”



Geoffrey Heyninck: “Onze marges zijn zeer klein en daarom hebben we volume nodig. We hebben door de jaren eigen software ontwikkeld voor een diepgaande analyse en evaluatie van de beschikbare partijen, want rendement is cruciaal. Het is niet langer mogelijk enkel met prijs deals te winnen. Het gaat nu om de totaliteit van het aanbod, snelheid van levering, logistieke afhandeling, administratieve verwerking, efficiëntie, discretie ook… En niet in het minst om kapitaalmanagement! Wij moeten nauwlettend toekijken op de wisselkoersen, kapitaalreserves voorzien, onze financiële slagkracht veiligstellen”.

Olivier Bolle, Account Manager Belgium, geeft meer uitleg. Niet alle oliemerken kunnen zich ware producenten noemen. Sommigen zijn ‘blenders’, die volgens voorgeschreven specificaties de basisoliën mengen met de nodige additieven (autohandelaar hengelo). Nog anderen kopen mengsels aan en zijn eigenlijk ‘fillers’ of vullers van reeds geblende oliën. Bij Valvoline Bij een hybride wordt soms volle is het wel even anders

Autohandelaar Schijndel

Vol- kracht geëist op een moment dat de motor, en dus ook de motorolie, nog gens Olivier Bolle kan de ontwikkeling van een nieuwe olie wel drie jaar in beslag nemen (autohandelaar hengelo). Onder- geen normale bedrijfstemperatuur zoek, testen en voldoen aan de nodige specificaties, ook van constructeurs, horen er allemaal heeft bereikt

Bij Valvoline zijn ze niet aan hun proefstuk toe. Het bedrijf heeft een benijdenswaardige geschiedenis die terug gaat tot maar liefst 1868. Daarmee is Valvoline ouder dan de eerste auto. Het bedrijf werd opgericht door de Amerikaan John Ellis die een smeermiddel voor stoommotoren ontwikkelde. In het begin van de 20ste eeuw werd Valvoline hofleverancier van Ford voor zijn fameuze Model T.



De naambekendheid wordt er ondersteund door de sponsoring van verschillende raceteams onder meer in NASCAR. In Europa is de sponsoring meer toegespitst op de motorracerij. Bij Valvoline leeft de ambitie om het marktaandeel bij ons te vergroten (autohandelaar hengelo). Daarvoor zijn nieuwe investeringen gebeurd in onder meer het Nederlandse Dordrecht en er wordt gedokterd aan een efficiënter distributiesysteem

Uitdagingen bij hybrides Op het eerste gezicht zou je denken dat de eisen voor de verbrandingsmotor in een hybride auto niet veel verschillen van die in een auto met enkel een conventionele verbrandingsmotor - autohandelaar hengelo. Uiteindelijk gebruikt de verbrandingsmotor in een hybride een gekende technologie, dezelfde als die in de een conventionele auto

Dit type motor is vlotter weer op te starten maar mist wel wat 24 Info GARAGEMei 2022koppel. Dat wordt dan gecompenseerd door de ondersteuning van de elektromotor - Auto Waarde. Wel sterk verschillend is de manier waarop de verbrandingsmotor wordt gebruikt in een hybride. Typisch voorbeeld daarvan is een rit die begint in een stedelijke omgeving waar nauwelijks een beroep wordt gedaan op de verbrandingsmotor

Autohandelaar Zevenbergen

Dat gebeurt dan op een moment waaropde verbrandingsmotor, laat staan de motorolie, geen kans heeft gekregen om een normale bedrijfstemperatuur te bereiken - autohandelaar hengelo. De olie heeft zich dan wellicht ook nog niet ten volle in de motor verspreid. Een ander type rit bestaat uit een gemengd parcours waarin wisselend elektrisch of met bijstand van de verbrandingsmotor wordt gereden

In een dergelijke rit zien we grote schommelingen in de temperatuur van de motorolie. Een gelijkaardig fenomeen, maar minder uit-gesproken, zien we bij auto’s met een stop/start-systeem. Nieuwe olie Valvoline heeft een nieuw gamma motorolie waarmee voor een groot deel aan de uitdagingen van een hybride auto wordt tegemoet gekomen.





Bij de C2 en C3 is dat 5W-30 en bij de C5 0W-20. Die lage viscositeit zorgt voor een gemakkelijke verspreiding in de motor - autohandelaar hengelo. Tegelijk is de olie kleverig zodat er smering is zelfs op het moment dat de verbrandingsmotor een tijdje niet gedraaid heeft. Deze speciale oliën zijn, DOSSIER OLIËN EN ADDITIEVENbovendien bestand tegen wisselende temperaturen

Latest Posts

Auto Voor Onderdelen Verkopen

Published Dec 18, 24
7 min read

Auto Verkopen

Published Oct 08, 24
5 min read

De Haan Tankpas Waar Tanken

Published Jul 21, 24
5 min read